Szkolenia on-line

2 05 2011

Z wielu różnych źródeł można dowiedzieć się, że o sukcesie szkolenia, prócz dobrych trenerów, decyduje dobór odpowiedniej sali. Wielkie firmy, takie jak banki, czy ubezpieczalnie posiadają wspaniałe sale konferencyjne w swoich centralach, gdzie zapraszają na wewnętrzne szkolenia pracowników różnych departamentów i terenowych oddziałów. Korporacje te dbają o rozwój osobisty swoich pracowników.

Mniejsze przedsiębiorstwa, nie posiadające własnych sal konferencyjnych, zmuszone są do szukania optymalnych rozwiązań aby cały czas móc podnosić poziom wiedzy współpracowników. Niestety wspaniałe sale biznesowe, wyposażone w potrzebny sprzęt elektroniczny (komputery, rzutniki, tablice, sprzęt nagłaśniający), klimatyzację, serwis (obiady, kawa) i do tego usytuowane w cichych zakątkach o dobrym dojeździe, to spory wydatek dla firmy.

Nic więc nadzwyczajnego, że przedsiębiorcy zaczynają szukać tańszych rozwiązań, przynoszących podobne efekty. Wyjściem z tej sytuacji jest zastąpienie szkoleń tradycyjnych internetową platformą. Tak zwane e-szkolenia stają się coraz bardziej popularne. Nic dziwnego, ponieważ dzięki nim wielkie korporacje jak również i małe firmy mogą zaoszczędzić dziesiątki a nawet setki tysięcy złotych.

Korzyści jakie dają e-szkolenia:

1. Przede wszystkim zmniejszają koszty, do których zalicza się: koszt transportu (paliwo, bilety, parkingi), koszty wynajęcia sali, koszty cateringu (nieraz występują jako dodatkowa opcja), koszty zakwaterowania, koszty delegacji.

2. Pozwalają oszczędzić czas. Pracownicy niejednokrotnie spędzają dwa razy więcej czasu w podróży niż na samym szkoleniu.

3. Są wygodne. Nie trzeba męczyć się trudami podróży, kiepskim jedzeniem, niewygodnym łóżkiem.

4. Są ogólnodostępne. Sięgają tam, gdzie sięga sieć internet. Nawet chory pracownik może w nich uczestniczyć, wygodnie zasiadając w fotelu w swoim domowym zaciszu i nie zarażając innych uczestników, cieszących się dobrym zdrowiem.

Oczywiście tego typu szkolenia mają jeden minus – mianowicie brak jest możliwości zrobienia, tak lubianej przez wszystkich, imprezy integracyjnej po skończeniu kursu.

Dlaczego więc większość przedsiębiorców jest skłonna zapłacić za każde szkolenie osobno niż wykupić miesięczny abonament?

Prawdopodobnie czynnikiem wpływającym na takie zachowanie jest cena, którą oferują firmy dostarczające specjalistycznego oprogramowania do e-learningu. Profesjonalne oprogramowanie to olbrzymi koszt, na który mogą pozwolić sobie np. wspomniane na wstępie banki. Dla małych firm, których oddzialiki porozrzucane są po całym kraju, własne oprogramowanie do szkoleń za pomocą internetu to zbędny wydatek. Stały abonament lub roczna licencja obciążałaby za bardzo finanse. Natomiast wykupienie kilka razy w roku dostępu do przeprowadzenia szkolenia, jest jak najbardziej w ich zasięgu.

W Polsce planuje się mała rewolucja, jeżeli chodzi o dostęp do najnowocześniejszych i najtańszych na rynku narzędzi IT. Narzędzi, za pomocą których można w bardzo łatwy sposób stworzyć wideokonferencję dla nielimitowanej grupy odbiorców i to za bardzo przystępne pieniądze, bo za 100 zł miesięcznie. To tyle samo co średni abonament telefonu komórkowego. Wideokonferencje mogą być publiczne lub tylko dla wyselekcjonowanej grupy (np. płatne szkolenia dla zamkniętej grupy). Otworzy to nowe możliwościkształcenia nie tylko kadry managerskiej ale również innych pracowników zatrudnionych w danej firmie, dla których nie było dotychczas pieniędzy na kosztowne i wystawne zloty. Kto wie, być może niektóre firmy zaczną utrzymywać relacje ze swoimi klientami właśnie w taki – internetowy – sposób?


Działania

Information




%d bloggers like this: